In 2022 is een inventarisering uitgevoerd teneinde een begin te kunnen maken aan Configuratiemanagement. Configuratiemanagement zorgt voor een actueel inzicht in alle hardware en software en onderlinge verbindingen binnen de organisatie en is een belangrijk aspect voor het verhogen van de digitale weerbaarheid van de organisatie Het is immers belangrijk dat zicht is op wat de gemeente Landsmeer in huis heeft en wat beschermd dient te worden.
Na onderzoek in 2022 is een nieuw Mobile Device Management (MDM) aangeschaft, waarvoor in de begroting 2022 een budget ter beschikking was gesteld. MDM is een term in de ICT die gebruikt wordt voor het beheer (en mogelijke registratie) van mobiele apparaten. Hieronder vallen smartphones, tablets en laptops. MDM-functionaliteiten omvatten onder andere beveiligingsbeleid, draadloze distributie van applicaties en gegevens en configuratie-instellingen voor alle soorten mobiele apparaten.
In 2022 is de aanbesteding voor het nieuwe organisatie brede zaaksysteem afgerond en zijn er de eerste stappen ondernomen om het systeem in te richten. Halverwege 2023 zal het nieuwe zaaksysteem in werking treden en wordt het voormalige zaaksysteem uitgefaseerd.
Het inkooptraject van iBurgerzaken (Burgerzaken Module) heeft in 2022 plaatsgevonden en is succesvol afgerond.